tredje och fjärde veckan

Hejsan!

I tisdags förra veckan åkte jag till Liverpool street för att möta Jessy. På vägen dit fick jag byta buss ett antal gånger varav en gång på Kings cross. Nörd som jag är tänkte jag HARRY POTTER! men bestämde mig för att det är roligare att gå dit med någon som kan ta foto på mig vid  perrong 9 3/4 ;)
I alla fall så var det jättekul att träffa Jessy men synd bara att hon bor på andra sidan London från mig.. :/
På vägen hem fick jag byta en massa bussar igen men den här gången stannade bussen på ett annat ställe som hette likadant som där jag bytade buss innan. Och bussen jag skulle ta fanns ingenstans. Så jag fick traska runder och gick en bra runda innan jag hittade en busshållsplats som iallafall gick åt rätt håll. Bussen skulle stanna i Hampstead men stannade utanför och jag hade verkligen ingen aning var jag skulle gå. Men gissade och gick och gick och tillslut kom jag till tunnelbanan så jag kunde åka hem.

På onsdagen åkte jag till Notting Hill där jag gick på Portobello road market och jag fotograferade även bokaffären som är med i filmen Notting Hill.

.

.

I torsdags gick jag till Hampstead Heath (som är en stooor park i Hampstead) efter skolan. Det var fint väder så jag satte mig och läste lite :) När jag satt och läste i gräset kom plötsligt 5-6 små hundar som hoppade på mig. Det var en tjej som hade ca 10-12 hundar i olika storlekar som hon var ute och gick med. De flesta sprang tillbaka till henne när hon kallade på dem men 2 små mopsar nosade, hoppade upp i mitt knä och kelade och rotade i min väska och ville stanna hos mig :P JAG VILL SÅ GÄRNA HA EN HUND!!!!!

I fredags åkte jag till Romford för att träffa Jessy och David. De bjöd mig på mat :) Sen gick vi på bio. Vi såg I love you Philip Morris. Den var ok att se men den handlade om ett gaypar så ni kan ju tänka er själva.. När jag skulle hem fick jag först ta tåg till Liverpool street, sen ta buss till Camden Town. Men när jag kom till Camden Town fanns inte det busstoppet som jag skulle hoppa av på så jag åkte för lång och fick åka tillbaka en bit. Där hittade jag en karta över busshållsplatserna som jag följde. Men när jag kom fram till det stället som skulle vara X hette det istället J och när jag kollade på kartan där fanns inte X-stoppet med. Så fick hoppa på en annan buss vilket även denna stannade utanför Hampstead så jag fick gå en låååång runda i för att komma till tunnelbanan. Men eftersom det var sent var tunnelbanan stängd men jag såg nattbussen komma så sprang bort till den och kom tillslut hem. Det tog mig ca 3 timmar att komma hem :)

I lördags åkte den japanska tjejen som bodde här hem.

I söndags åkte jag till Westminister och kollade på St James park, Buckingham Palace, Houses of Parliament, London Eye (vissa av dem IGEN), Big Ben och Towern. Det var verkligen jättefint väder så det var en härlig söndag att tillbringa ute :) När jag stod och tog foto på Big Ben var det 2 män som frågade om jag kunde ta foto på dem och det gjorde jag. Efter det frågade den ena mannen om han skulle ta foto på mig med min kamera, trodde jag. Men nej, han la armen runt mig midja och ville att den andra killen skulle ta foto på han och mig med hans kamera. Jsg slog bort hans arm och han sa förlåt men tjatade om att få ta foto på mig. Men jag sa att jag inte ville. Sån knepig :/ Det roliga var att han ena prata lite svenska med utlänsk brytning och han den knepiga sa att han bor i Sverige (som om jag ville veta det ?!) . I alla fall lyckades jag till slut bli av med dem.

.

.

I måndags åkte jag bara och handlade lite grejer. Köpte New Moon som trots att den släpptes på dvd bara 2 dagar innan bara kostade 85kr ;) Man kunde även köpa den med mer extra material för ca 140kr, men vem gör det ?

I tisdags åkte jag iväg för att kolla upp ett gym. Men för det första var det drygt att ta sig dit. Jag var tvungen att först åka tunnelbana, sen buss och sen gå lååångt, och då menar jag verkligen långt för att komma dit. Och för det andra kunde man bara betala för ett helt år eller per gång men det blir svindyrt.
Sen gick jag till Sainsbury´s som ligger utanför Colindale för att handla så det blev en bra promenad den dagen.

Igår (onsdags) var jag och kollade på Phantom of the Opera. Den var JÄTTEBRA! Rekommenderar den starkt :) Blev även riktigt imponerad över scenen! Riktigt bra gjort! Det ända jobbiga var att det var väldigt trångt och obekvämt och efter pausen fick jag för mig att jag skulle sitta med det ena benet över det andra. Men det skulle jag inte gjort! FY vad obekvämt det blev. och jag kunde inte ändra position heller för ville inte resa mig upp mitt under föreställningen :P När jag gick av på stationen här ville jag inte gå igenom parken eftersom det är mörkt och Jackee har sagt flera gånger att det är bättre att undvika att gå där sent. Så jag gick ett annat håll istället som hon hade sagt till mig. Bara det att det ÖSREGNA och mina skor var genomslöta plus att det tog över en halvtimme för mig att gå hem istället för 10 minuter som det skulle tagit att gå genom parken. Och jag tyckte inte det var mindre läskigt precis heller..

Idag var jag på ett annat gym närmre här så nu har jag betalt och börjar i april :P Det blev dyrt men jag får ju tänka att det faktiskt är London jag är i plus att man har tillgång till allt från styrketräning, simning, yoga och dans! :)
Meen nu måste jag gå och göra mig i ordning! Ska snart sticka till Karaoken.

See you later ;)

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej! Oj - vad mycket spännande händelser du får vara med om. Gick du in i den där bokaffären i Notting Hill? Såg det ut som i filmen? Ha det så bra!

2010-03-25 @ 21:39:32
URL: http://www.christinakarlsson.se/blog
Postat av: Martin

Passa på att göra saker :) vad kostar gymmet där?

2010-03-26 @ 14:21:57
Postat av: Frida

Fina foton du har knäppt. Notting Hill är ju inte helt fel ;)

2010-03-29 @ 19:05:38
URL: http://nyponkvist.blogspot.com
Postat av: Christina

GLAD PÅSK!

2010-04-01 @ 14:11:21
URL: http://www.christinakarlsson.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0