Tre flugor i en smäll

Hejsan!

I torsdags stack vi till karaoken, när vi kom dit var det bara vi från skolan (jag och den japanska tjejen som också bor här) och hon kan ju som sagt typ ingen engelska så vi bara satt och vi väntade på de andra och efter en stund dök en turkisk kille jag känner och två av hans kompisar upp. Vi pratade lite grann men hans kompisar är inte så sociala precis plus att de bara pratar turkiska hela tiden så man fattar ju ingenting. Efter ett tag stack vi hem för det var inte precis kul plus att vi var trötta båda två.

Igår (fredags) skulle vi sticka till en pub i Hampstead (som jag inte visste om eftersom skolan måste ha satt upp lappen efter jag hade gått hem ?) Iaf, när vi var på stationen här i Colindale kom jag på att jag hade glömt mitt pass så jag fick gå hem igen och hämta det. När jag kom till puben var där sju personer från skolan.. och där var 21 års gräns.. Jag fattar inte varför skolan bestämmer en pub med 21 års gräns när de flesta är under den åldern på skolan?  Så vi stack till en pub i Swiss Cottage istället och där köpte jag en äcklig cider som smakade äppelcidervinäger :( Men det var trevligt iaf :) Förutom att jag fick reda på att Agumi ska åka hem på söndag. Och hon är en av de jag blev kompis med första dagen och som jag tyvärr inte har träffat så mycket eftersom vi går i olika klasser. Men jag har iaf övertalat henne att skaffa facebook :P 

.
Där var två Koreanska killar och en tjej som jag aldrig har träffat innan och de ska åka till Stockholm, Oslo och Helsingfors i slutet av månaden. Så de ville att jag skulle lära dem lite svenska innan de åker :P

Jag och Agumi 
.

Jackee, tjejen som också bor här (vet inte hur hennes namn stavas) och jag :)
.


Idag vaknade jag upp med en mega förkylning, alltid lika kul :)
Men jag tänkte slå tre flugor i en smäll och besöka Baker street, Piccadilly circus och British museum.

Sherlock Holmes museum:
.

Jag bad ett par att fota mig framför museet men de var fransmän och fattade ingenting, jag lyckades till slut förklara men tyvärr ser man inte namnet på bilden utan bara mig och vakten som står utanför men bara halva hans huvud :P
.

Efter det stack jag till Piccadilly circus:
.

Vid Piccadilly circus gick de här människorna runt, de spelade musik ur en cd-spelare och gick i takt till musiken och bar på ett bort med, vad som såg ut som ölflaskor. Ingen aning varför det gjorde det :P

.

Sist men inte minst stack jag till British museum, men vid det här laget mådde jag skitdåligt och vill helst bara lägga mig ner på golvet och sova.
Jag kollade på en massa Egyptiska och Grekiska statyer och då menar jag massor! Det var hur stort som helst. Jag kollade även på en hel del annat.
.

Kom in i en stooor sal full med Buddha figurer i alla möjliga storlekar och blev lite piggare för en stund :)

.

Jag vet att det är en lite dålig bild eftersom jag speglas men en fin Buddha staty som jag inte hade sagt nej till att ha hemma i mitt rum :D

Jag gick ut på ett annats ställe när jag skulle hem så hade ingen aning var jag var. Så jag fick ta två bussar innan jag hittade bussen som skulle ta mig till Golders Green och sedan ta tunnelbanan därifrån hem. Det tog det mig nästan 3 timmar att komma hem. Det var så mycket trafik att det tog en halvtimme för bussen att köra på Oxford street! Speciellt roligt var det också när man satt och snörvla coh hostade hela tiden i fullpackade bussar ;)

Nej, nu måste jag sova så att jag blir frisk snart!


Seeeeeees!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0