Mock exam #1

Hejsan!

Forra helgen var ganska lugn gjorde inte sa jatte mycket fredag och lordag. Sondagen spenderade jag med Misja, vi gick till det skandinaviska cafeet igen for Masja ville ha ordentligt kaffe :P haha  men tyvarr var det stangt. Sa vi gick ner till Oxford street igen. Btw ar pa gymmet darfor de tre bokstaverna fattas.. :P

Det har kommit en Italiensk tjej som bor hos oss nu som ar trevlig :) Vi ska till Karaoken ikvall haha.

Denna veckan har vi haft Mocktest, det borjade med listening i tisdags som for en gangs skull gick bra :P Fick 27 av 30! Meeen stor mig verkligen pa ett av felen jag gjorde! Trodde mannen pa bandet sa Surburban parks men han sa Urban parks :P haha de pratar otydligt ibland :P Men blev glad att det gick sa bra for det ar inte precis latt.. jag menar nationella proven var ju rena barnleken mot detta! Iaf, igar gjorde vi speaking och fyyyyyy vad jag var nervos! Och det blev jag och Erol som vanligt som fick gora det tillsammans. De sa att jag hade for korta svar i borjan. Men de bra grejerna var att jag pratar flytande och har bra uttal och att de markte att jag hade ett stort ordforrad men inte anvande det. Men det ar bara for att nar jag blir sa nervos sa glommer jag bort alla ord :P

Idag hade vi Use of English som jag tror gick ok, reading som ocksa gick ok hoppas jag och writing. Dar skulle man skriva tva olika "uppsatser". Den ena gick bra men den andra blev riktigt dalig. Man har alltid flera alternativ att valja mellan och denna gangen var det 3 olika. Den forsta var en artikel och jag vet ju hur man skriver dem men amnet var med sport och vilka sporter man gillar att kolla pa osv, och jag kollar aldrig pa sport sa kunde ju inte valja den. Sen var det en Competition entry, vilket jag inte kommer ihag hur man skriver och sist var det en report. Pa den skulle man skriva om education i sitt eget land och svara pa grejer och sant sa valde den forst men det var ett ord jag inte kunde komma pa pa varken svenska eller engelska (kommer fortfarande inte pa det?) och satt och forsokte komma pa det i en kvart. Tillslut fick jag ge upp och skrev competition saken istallet men gick nog inte sa bra. Det ar sa manga olika grejer man ska skriva som artikel, report, m.f. och alla de har olika format, satt att skriva pa, och pa vissa ska man ha introduktion och jaa. massa sant sa ar svart att halla reda pa allt och skriva dem ratt. Plus att man maste ha avancerad niva pa spraket. Asch, kommer bli saaa skont nar denna examen ar over!! OM jag klarar den..

Meen neej nu ska jag trana!!

See yaa later

Ps. Maste lagga till en sak.. igar nar jag var med Misja glomde jag helt bort tiden, brukar ata halv 7 och 5 i halv 7 kolla jag pa klockan. Sa fick skynda mig hem och pa vagen skrev jag sms till Jackee. Nar jag kom hem sa sa hon att hon hade skrattat lite for sig sjalv nar hon fick smset. Och jag undrade klart vad jag hade skrivit fel men det var inte som jag hade skrivit fel utan att jag hade skrivt "I lost track of time" och hon tyckte det lat sa engelskt, som en native speaker. :P haha det ar ju bra om jag anvander typiska engelska uttryck utan att tanka pa det :P plus att hon har sagt flera ganger att hon glommer bort att jag inte ar en native speaker nar vi pratar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0