Besök

Hejsan

Det hände inget speciellt i veckan förrutom skolan och träna.. ;P Men i fredags kom mamma och hälsade på :)
Hennes tåg skulle komma in på Victoria station så vi hade bestämt att vi skulle träffas där. När jag kom dit blev jag lite bekymrad för det är en ingen liten byggnad. Men gick in och läste igenom alla tavlor och letade efter Gatwick expressen, men hittade det inte där så jag gick vidare men det var inte i den andra lokalen heller. På det tredje stället såg jag att det stod en skylt med Gatwick, så jag gick dit och väntade och hoppades att det var det enda stället de tågen kom in på. Och som tur var så var det där mamma kom. Vi skulle ta bussen till King's cross där hennes hotell låg men när vi satt på bussen tog det en jävla tid.. och helt plötsligt stannar bussen och de säger att detta var sista stationen. En kille sa att vi hade åkt förbi King's cross för längesen men vi hade inte hört att de sa det. Så vi fick ta bussen tillbaka. Väl på hotellet var klockan mycket och jag var jättetrött så jag sov över där. Jag var jättenervös för att de skulle säga till mig men de sa inget och personen i receptionen på morgonen brydde sig inte ens om mig när jag gick förbi :P

På lördagen gick vi ut tidigt på morgonen och jag började med att tvinga mamma till Harry Potter perrongen ;) Efter det gick vi till Camden Town och där till Camden Markets. Det är hur stort som helst så vi gick där jättelänge. Efter det gick vi till Hampstead så jag visade min skolan och sånt, och sen gick vi hem till mig. Och det var inga små avstånd vi gick kan jag lova!! Har nog aldrig haft så ont i fötterna som jag hade då :P Sen åkte vi till Golders Green och gick till bion (som är en bra bit bort) och så såg vi Alice i Underlandet i 3D, tyckte den var bra! Och efteråt gick vi till en pub som låg bredvid :)

På söndagen åkte vi till London Bridge och Tower Bridge och skulle gå på en "kyrkrunda". Den första kyrkan vi kom till så kom vi mitt i en gudstjänst så vi var tvugna att vänta lite. Sen fick vi gå runder och kolla och vi köpte små änglabroscher. När vi kom till nästa kyrka hade de precis haft en gudstjänst och hela kyrkan var täckt med rökelse så man kunde knappt andas :P I kyrkan hade de ett långt bord med böcker som de sålde böckerna för ca 10 kr för pocket och 20kr för inbundna. Jag hade inget större hopp om att hitta något intressant, men så fel man kunde ha! Två av tre böcker i en serie som jag hade tänkt köpa fanns där och de såg helt nya ut, 3 st av 3 böcker i annan serie fanns också och såg helt nya ut. Jag köpte bara dessa 5 fast där var massor jag ville ha. Lite ironiskt var det att minst 90 procent av böckerna var om vampyrer och annat övernaturligt :P Det störiga var att jag bara hade 30kr med mig och mamma bara en 20 pund sedel (ca 200kr). Så jag frågade en tjej om var där om hon kunde växla men hon hade bara 150 kr i växel. Men så kom en präst eller liknande och frågade vad som var problemet. Så han betalade de 20kr jag fattades :P Och han var jättetrevlig och pratade med oss en stund efteråt. Så jag fyndade verkligen, jag betalade 30kr och om jag skulle köpt böckerna här hemma på t.ex. cdon så hade de kostat ca 460kr sammanlagt.. :) Efter det gick vi och yrade och försökte hitta de andra kyrkorna men kartan var inte särskilt bra. Vi hittade kyrkor som inte var med på rundan sen gav vi upp och gick till St Pauls Katedral. Efter det gick vi till Tate Modern och efter det till Oxford Street. Vi kom dit lite över 6 och då hade Primark precis stängt så vi fick inte köpt några billiga kläder :P Sen gick vi till en bar och smakade jordgubbsöl, det var faktiskt
gott. Och sen stack jag hem efter ännu en dag av en massa gående. Men det var en trevlig helg iaf :)

I måndags var jag på yoga, men inte vanlig yoga utan denna heter Dynamisk yoga och ska vara mer fysiskt ansträngande än vanlig. Och det var den kan jag säga! Var helt slut efteråt, och gud vad ovig jag har blivit! När läraren stod med helt raka ben med händerna under fötterna nådde jag knappt ner till knäna.. och balansen ska vi inte tala om! Men kul var det ialla alla fall och efteråt gjorde vi lite avslappning. Nu ska jag snart gå på Body Balancing, som är en blandning mellan yoga, pilates och tai shi till musik. Låter intressant ;P 


Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0