Svensk dag

Tjabba!

I förra veckan gick jag och åt på en restaurang med Sarah och Ana Maria från min klass. Vi åt på en typ Thai restaurang och det var jättegott. Det jag åt hette Sweet Coconut och var nudlar med grönsaker, en god sås och kokos :) Vi åt i Hampstead vilket normalt är jätte dyrt eftersom det är en av de tre rikaste ställena, men det var faktiskt inte så dyrt här.
Jackee hade en vän som var här i en vecka som åkte hem på onsdagen. Samma dag kom Jackees systerson hit från Malta.

På torsdagen stack jag, Jackee, Julian (systersonen) och hans kompis upp till en pub här i Colindale, det var trevligt :)
Och på fredagen skulle jag och Julian sticka till en pub som eleverna på skolan brukar gå till men vi körde runt och kunde inte hitta den. Jag trodde jag visste var den var men när vi frågade några personer sa de att den var på ett annat ställe så vi körde dit. Puben vi hittade då hette samma sak men var en annan pub :P Men vi stannade där ett tag ändå och jag drack Kopparbergs cider (bara för att känna mig lite svensk) :P Sen stack vi till det stället det är karaoke på torsdagar men då var det så man kunde dansa och sånt istället.
På lördagen hade jag och Misja (en svensk tjej på skolan) en svensk dag. Vi gick till att Skandinaviskt café. Det var ganska kul hur både jag och Misja blev helt lyckliga av att se alla svenska grejer :P Haha och plus att personalen där var svensk :)
.

Efter det gick vi till Oxford street och gick in på HMV (världens bästa skiv- och filmaffär!!) och HM. Har inte varit på HM sen jag kom hit eftersom det känns lite onödigt när man har det hemma. På kvällen stack jag, Jackee och Julian upp till en annan bar här i Colindale och träffade Jackees kompisar. Det var även några som sjöng och spelade musik, inte världens bästa men ändå trevligt. Sen kom även Erol dit (en kille som bodde här innan och som går i min klass).  
På söndagen gjorde jag inte mycket mer än att sola i trädgården och gå på gymmet och samma sak på måndagen plus skola.
På tisdagen följde jag med Julian när han skulle köpa bil. Han köpte en bil för att kunna komma hem för han skulle egentligen bara vara här från tisdag till torsdag men kunde inte komma hem pga vulkanen. Så igår började han köra hem.
Igår stack jag till Camden markets med Sarah och en ny fransk tjej i klassen. Så nu är vi fem elever i min klass ^^ men hon åker hem igen denna veckan så snart är vi bara fyra igen :P I alla andra klasser är de många fler, det är bara min som är så liten.
Och idag stack jag och den franska tjejen till Hampstead heath och solade och läste, trevligt :)

Och, haha, om det är någon som undrar så är jag precis lika förvirrad här som hemma ;) Igår i skolan hade vi typ en "lek" där man fick ett ämne och skulle prata om det i en minut och om man upprepade sig eller tveka kunde de andra säga stopp så fick det prata och den som pratade när minuten tog slut vann. Jag fick ämnet London och började säga "I like London, here´s a lot of tourist attractions to see. For example The Eiffel tower" haha snacka om förvirrad :P

Såå nu ska jag snart dra till gymmet!

Seee yaa all!

Kommentarer
Postat av: DJ Daddy Cool

Eiffeltower? MOOAHAHAHAhahaha!

2010-04-22 @ 21:38:22
Postat av: Amalia

Haha du e rolig du!:P

2010-04-23 @ 15:16:21
URL: http://amaliategner.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jaa jag vet ;)

2010-04-23 @ 17:03:35
Postat av: Martin

Tur det är inte resguide du ska bli.. :)

2010-04-24 @ 15:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0