Förlovningsfest..

Hejhej!

I måndags började allvaret! CAE (Certificate of Advanced English) - kursen började nu så nu är det bara fokus på proven! Vi kommer även få göra 3 stycken "Mocktests" som är som de riktiga examen proven så vi får träna oss och får veta lite hur de tänker och vad man ska kunna. Jag är redan jättenervös för proven! Vi har redan gjort många övningar och de är inte lätta precis.. :P

I torsdags började jag att simma :) Omklädningsrummen här är riktigt lyxiga jämfört med hemma! Här finns duschbås som man kan stänga, schampo och duschkräm i duscharna, make-up remover och bodylotion. Man lånar handdukar där och det finns ett låångt typ sminkbord med speglar där man kan sminka sig och även hårtorkar :) Där var fräsch också vilket jag inte tycker det brukar vara på andra gym och sportanläggningar.

Igår (fredags) var vi lediga från skolan och jag hade blivit bjuden till Jessys och Davids förlovningsfest. Det tog mig 3 timmar att ta mig dit :P Alla som var där var jättetrevliga och de som var där var bland annat Jessys mamma och lillasyster och Davids föräldrar och syskon plus respektive, och några andra. Vi fick jätte god mat där också :) På kvällen spelade vi lite guitarhero, och ett dansspel där man håller i en kontroll och ska dansa som de gör på skärmen. Speciellt roligt var det att dansa till Cotton eye joe :P haha. Senare när några hade gått så spelade vi Pass the bomb. Man drar ett kort som det står 3 bokstäver på, och så ska man komma på ord med dem tre bokstäverna i den ordningen som de står. Man slår en tärning som visar antingen om de ordet inte får sluta på de tre bokstäverna eller börja på dem eller om de får stå var som helst. Samtidigt skickar man runt en "bomb" som tickar. Den som inte kommer på ett ord och bomben smäller hos får ta kortet. Den som har flest kort förlorar. Det var roligt men man blev riktigt stressad av det. Och varken jag eller Jessy förlorade även om vi var de enda svenskarna ;) Senare spelade jag, Jessy och David Pictionary. Där förlorade jag men jag ritade finast ;) haha. Jag sov över hos Jessy i natt och idag skulle Jessys familj plus David och hans familj träffas och äta middag och jag skulle egentligen hem men Davids pappa och Jessy bjöd med mig också. Vi åt god mat och hade trevligt och sen insisterade Jessy på att bjuda mig på maten, hon är så snäll :) Sen åkte vi in till Romford igen och gick lite i affärerna där.

Hoppas allt är bra med er där hemma!


Kommentarer
Postat av: Christina

usch, ja det är jobbigt med prov och tentor :( men bara man pluggar ordentligt så brukar det ordna sig :)...när det gäller omklädningsrummen så låter de ju hur lyxiga som helst - ta gärna med ett hem till oss :)

2010-04-05 @ 20:05:13
URL: http://www.christinakarlsson.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0